Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11 09:08 - Началото и краят на ветрохода Astrid
Автор: indreal Категория: История   
Прочетен: 108 Коментари: 0 Гласове:
0



STV Astrid е 42-метров двумачтов ветроход с прави ветрила и стоманен корпус, построен през1918 г. в Нидерландия като люгер под името W.U.T.A., съкратено от Wacht Uw Tijd Af или "Изживей времето си".

image

Между 1930 и 1937-ма получава стъкмяване на шхуна. След 1937 г. плава под шведски флаг с името Astrid, като мачтите й са демонтирани и ползва само двигателя си. Astrid се използва по търговските пътища на Северно и Балтийско море до 1975 г. След това плава под ливански флаг, като е използвана за контрабанда на наркотици. В началото на 80-те е преследвана в Ламанша от митническите служби на Нейно величество, след което е намерена изоставена и изгорена край английските брегове. В последствие корабът е възстановен, този път с ветрилно стъкмяване на бриг, и се ползва като учебен кораб. В това си качество прекосява Атлантическия океан 16 пъти и участва в три последователни регати „Cutty Sark” (1989, 1990 и 1991 г.). През 1997 г. Astrid е продадена за Ј750,000 и е превърната в луксозен ветроход, който може да превозва 45 пътници.
На 24 юли 2013 г. около обяд Astrid потъва в залива Кей Рок в района на Ballymacus Point, Южна Ирландия, докато се опитва да влезе в пристанището близо до Кинзейл, окръг Корк. На борда има 23-ма тийнейджъри и 6-ма възрастни. Като капитан на кораба действа собственикът на Astrid Питър де Кам. Всички на борда са спасени.
Според докладът от разследването, основната причина за корабокрушението е, че корабът не е воден безопасно в съответствие с международните конвенции, и че пряката причина да попадне на скалите се дължи на отказ на двигателя в резултат на смесване на горивото с прясна вода, настъпило вследствие на човешка грешка, когато водата е приета на борда в Брайтън на 12 юли 2013 г. Комисията установява цял „каталог на грешки и нарушения на международните правила”, включително неразумно планиране на маршрута, ръководено от възможностите за фотографиране, а не от следване на най-безопасния маршрут.
Astrid е извадена на 9 септември 2013 г., но тъй като разходите по възстановяването й се оказват прекалено високи, през април 2014 г. нейните останки са продадени за старо желязо.
image

image



Гласувай:
0
0



Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: indreal
Категория: Други
Прочетен: 1259760
Постинги: 264
Коментари: 695
Гласове: 2854