Постинг
27.06.2012 10:45 -
Застинал в пясъците на времето: P-40 Kittyhawk открит 70 години след като се е разбил насред Сахара
Автор: indreal
Категория: История
Прочетен: 4294 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.05.2013 23:09

Прочетен: 4294 Коментари: 0 Гласове:
5
Последна промяна: 10.05.2013 23:09

Той е на стотици мили от цивилизацията, изгубен в горящата топлина на пустинята. Пилотът взема със себе си малкото неща, които биха могли да му бъдат полезни от разбилия се при аварийно кацане изтребител P-40 Kittyhawk, след което потегля към празнотата. От този юнски ден през 1942 г. тайната на това, което се е случило с него е погребана в пясъците на времето.

Завесата над тази загадка можеше и въобще да не бъде открехната, ако 70 години по-късно мистериозен британски изтребител от Втората световна война случайно не е намерен в изолиран район на Сахара. Шансът да открие призрачните останки на поразен от зенитна артилерия, но иначе почти перфектно запазен самолет, е имал работник на петролна компания, проучваща отдалечен район в югозападната пустиня на Египет. Сред обширен и еднообразен до безличност терен, мястото е на повече от 200 мили от най-близкото населено място.


От съществено значение е, че идентификационните табели на изтребителя са недокоснати, което позволява на изследователите да проследят неговия произход и сервизна история. Така без съмнение стигат до факта, че това е самолетът на безследно изчезналия щабен сержант Денис Копинг от Кралските военно въздушни сили.


По време на кампанията срещу Африканския корпус на фелдмаршал Ервин Ромел бойната част, в която служи зъболекарския син от Саутенд, е базирана в Египет. Командирите му допускат, че е изгубил ориентация след попадение на противниковата зенитна артилерия. Всичко, което е известно за него е, че променя курса си и повече никога не е видян отново.
.jpg)
По корпуса на намерения Р-40 има пробойни от зенитно оръжие, което съответства на историческите свидетелства. Забележително е, че самолетът е останал почти непокътнат през следващите седем десетилетия, включително и оръжията и боеприпасите, намерени на борда. Повечето от инструментите в кабината са в добро състояние, а усуканото витло се намира на няколко крачки от фюзелажа. По този повод историкът Анди Сондърс заявява: "Това е авиационният еквивалент на гробницата на Тутанкамон.”




По-важният въпрос обаче е каква е съдбата на пилота. Подобно на капсула на времето, която би могля да предостави ключа към изчезването на щабен сержант Денис Копинг, сред останките има и парашут, който изглежда като част от импровизиран заслон. Това навежда на мисълта, че пилотът е оцелял след катастрофата, и е използвал парашута за подслон от слънцето, докато безнадеждно е чакал да бъде спасен. Радиото и батериите му са намерени извън самолета и изглежда, че се е опитвал да го накара да работи. Ако беше умрял при падането на самолета, тялото му също щеше да бъде открито някъде наоколо. След като Р-40 се разбива, е очевидно, че през следващите 70 години никой не е припарвал до останките. Много по-вероятно е пилотът да се е опитал сам да търси спасение, прекосявайки пустинята, но в крайна сметка това го е отвело до смъртта му.




Музеят на кралските ВВС в Хендън, северен Лондон, е уведомен за находката и плановете за спасяването на самолета вече са в ход, преди някой да го разглоби за скрап или за сувенири. Историците са положили усилия да открият членове на семейството на щабен сержант Копинг във Великобритания, но за сега без успех.
Капитан Пол Колинс, британски аташе по отбраната в Египет, е заявил, че ще бъде предприето търсене на останките на пилота, но признава, че е изключително малко вероятно мисията да бъде успешна. Мястото на катастрофата обаче може да бъде обозначено като военен гроб. Капитан Колинс добавя, че самолетът е близо до маршрут, ползван от контрабандисти от Судан и Либия. Тази подробност превръща района в доста опасен, поради което изследователите ще имат нужда от подкрепата на египетската армия. Йън Тирск от Музея на кралските ВВС е потвърдил, че за спасяването на останките от самолета се работи съвместно с Министерството на отбраната .

P-40 е американски боен самолет, разработен и произвеждан от фирмата Curtiss-Wright Corporation. Използван като изтребител и изтребител-бомбардировач, този самолет е един от малкото, воювали практически на всички театри на бойните действия през Втората световна война. Около 20 машини все още летят.



Източник

Завесата над тази загадка можеше и въобще да не бъде открехната, ако 70 години по-късно мистериозен британски изтребител от Втората световна война случайно не е намерен в изолиран район на Сахара. Шансът да открие призрачните останки на поразен от зенитна артилерия, но иначе почти перфектно запазен самолет, е имал работник на петролна компания, проучваща отдалечен район в югозападната пустиня на Египет. Сред обширен и еднообразен до безличност терен, мястото е на повече от 200 мили от най-близкото населено място.


От съществено значение е, че идентификационните табели на изтребителя са недокоснати, което позволява на изследователите да проследят неговия произход и сервизна история. Така без съмнение стигат до факта, че това е самолетът на безследно изчезналия щабен сержант Денис Копинг от Кралските военно въздушни сили.


По време на кампанията срещу Африканския корпус на фелдмаршал Ервин Ромел бойната част, в която служи зъболекарския син от Саутенд, е базирана в Египет. Командирите му допускат, че е изгубил ориентация след попадение на противниковата зенитна артилерия. Всичко, което е известно за него е, че променя курса си и повече никога не е видян отново.

.jpg)
По корпуса на намерения Р-40 има пробойни от зенитно оръжие, което съответства на историческите свидетелства. Забележително е, че самолетът е останал почти непокътнат през следващите седем десетилетия, включително и оръжията и боеприпасите, намерени на борда. Повечето от инструментите в кабината са в добро състояние, а усуканото витло се намира на няколко крачки от фюзелажа. По този повод историкът Анди Сондърс заявява: "Това е авиационният еквивалент на гробницата на Тутанкамон.”




По-важният въпрос обаче е каква е съдбата на пилота. Подобно на капсула на времето, която би могля да предостави ключа към изчезването на щабен сержант Денис Копинг, сред останките има и парашут, който изглежда като част от импровизиран заслон. Това навежда на мисълта, че пилотът е оцелял след катастрофата, и е използвал парашута за подслон от слънцето, докато безнадеждно е чакал да бъде спасен. Радиото и батериите му са намерени извън самолета и изглежда, че се е опитвал да го накара да работи. Ако беше умрял при падането на самолета, тялото му също щеше да бъде открито някъде наоколо. След като Р-40 се разбива, е очевидно, че през следващите 70 години никой не е припарвал до останките. Много по-вероятно е пилотът да се е опитал сам да търси спасение, прекосявайки пустинята, но в крайна сметка това го е отвело до смъртта му.




Музеят на кралските ВВС в Хендън, северен Лондон, е уведомен за находката и плановете за спасяването на самолета вече са в ход, преди някой да го разглоби за скрап или за сувенири. Историците са положили усилия да открият членове на семейството на щабен сержант Копинг във Великобритания, но за сега без успех.
Капитан Пол Колинс, британски аташе по отбраната в Египет, е заявил, че ще бъде предприето търсене на останките на пилота, но признава, че е изключително малко вероятно мисията да бъде успешна. Мястото на катастрофата обаче може да бъде обозначено като военен гроб. Капитан Колинс добавя, че самолетът е близо до маршрут, ползван от контрабандисти от Судан и Либия. Тази подробност превръща района в доста опасен, поради което изследователите ще имат нужда от подкрепата на египетската армия. Йън Тирск от Музея на кралските ВВС е потвърдил, че за спасяването на останките от самолета се работи съвместно с Министерството на отбраната .

P-40 е американски боен самолет, разработен и произвеждан от фирмата Curtiss-Wright Corporation. Използван като изтребител и изтребител-бомбардировач, този самолет е един от малкото, воювали практически на всички театри на бойните действия през Втората световна война. Около 20 машини все още летят.



Източник
МАЛКО КУЛТУРА В ПОВЕЧЕ НЕ ВРЕДИ!
Как дълбоката (фашистка) държава в САЩ з...
Коментари - "Визия за България"...
Как дълбоката (фашистка) държава в САЩ з...
Коментари - "Визия за България"...
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене