Под това популярно прозвище са известни три древноегипетски обелиски – в Париж, Лондон и Ню Йорк.
Всеки от тях е направен от червен асуански гранит, висок е около 21 метра, тежи 180 тона и е гравиран с египетски йероглифи. Макар че обелиските наистина са с древноегипетски произход, никой от тях няма каквато и да е връзка с известната кралица Клеопатра VII, на която са наречени.
Обелиските от Лондон и Ню Йорк са практически близнаци. Изработени са ок. 1450 г. пр.н.е. при управлението на Тутмос III (1479 – 1425 г. пр.н.е.), а надписите върху тях са както от неговото управление, така и от царуването на Рамзес II (1279 – 1213 г. пр.н.е.)
Нюйоркската Игла на Клеопатра е договорена през 1877 г. между Елбърт Фармън – 10-ият генерален консул на САЩ в Египет, и хедивът (управителят) на Египет Исмаил паша (1863 – 1879). Средствата за превоза са осигурени от мултимилионера Уилям Вандербилт (1821 – 1885).
Сложната задача обелискът да бъде транспортиран от Александрия в Ню Йорк е поверена на Хенри Хоничърч Гориндж, офицер от военноморския флот на САЩ. За пренасянето на товара той избира SS Dessoug – дървен товарен кораб с вместимост от 1367 брт, построен през 1864 г. за хедива на Египет под името Denton.
SS Dessoug на сух док
Гориндж си дава сметка, че издигането на почти 200-тонния камък и в последствие спускането му в товарния отсек на кораб е отвъд възможностите на тогавашните технологии. Осъзнава, и че транспортирането му като палубен товар би преобърнало кораба. Затова Гориндж разработва нов метод за натоварване: SS Dessoug е изкаран на сух док, където в корпусът му откъм десния борд е изрязан отвор с размери 9 м ширина и 3,7 м височина. Така става възможно тежкият товар да бъде натоварен хоризонтално директно във вътрешността на кораба. За целта обелискът е положен върху оръдйни гюлета, които служат вместо лагери за вкарването му в товарния отсек. Натоварен по този начин, SS Dessoug е спуснат отново на вода и на 12 юни 1880 г. поема курс към Съединените щати. По време на пътуването валът на винта излиза от строя и е подменен с резервен, докато корабът плава в открито море под ветрила.
SS Dessoug пристига благополучно в Карантинната станция на Ню Йорк в началото на юли 1880 г. Нужни са 32 коня, впрегнати по двойки, за да го придвижат от бреговете на Ийст ривър до Сентръл парк. Железопътните рампи и коловози са временно отстранени, а земята заравнена, така че обелискът да може да бъде изваден от кораба, за чиято цел корпусът му отново е отворен. Крайният етап на пътуването е осъществен, като обелискът е придвижен с парна машина през специално издигнат мост от Пето авеню до новия му дом на Грейвайк Нол, точно срещу музея Метрополитън. Преместването на обелиска от Карантинната станция до Сентръл парк отнема 112 дни.