Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
20.06.2011 13:37 - Паметникът на съветската армия -едно свежо оскверняване
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 45545 Коментари: 53 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

„В крак с времето” е написал под творбата си неизвестния художник, който в събота превърна сивите статуи на една от скулптурните композиции на Паметника на Съветската армия в цветни герои. И наистина, ярките фигури са много по-близо до съвремието ни, отколкото преди това, когато от тях лъхаше на едно минало, тъй сиво, като тях.

В крак с времето и самите герои са взети от комикси, филми, от една все по-масова култура наложила се тотално над целия ни съвременен свят –Супермен, Капитан Америка, оня клоун от Макдоналдс, Дядо Коледа и не знам си кой още...

Естествено руските медии и БСП нададоха вой, потресени от „оскверняването” на паметника, а противниците на съществуването му изпаднаха в дивно възхищение от остроумието и находчивостта на автора. Признавам си, че когато зърнах за първи път снимките, аз бях по-скоро от вторите.

Сега обаче, когато емоциите ми поотшумяха и трезвият ми разум взе връх, си давам сметка, че освен остроумна и находчива идеята е ...свежа, прекрасна, усмихната и дори дълбокосмислена :) Тя дава още един вариант за бъдещето на този унижаващ всеки нормален българин паметник –да бъде превърнат в Лунапарк, Дисниленд или поне атракцион. Скоростното влакче например може да тръгва някъде от върха на шмайзера и да свършва пред Супермен, да не говорим, че височината позволява осъществяването и на качествени бънджи скокове. Могат да бъдат оставени и няколко неоцветени фигури, които да служат за стресиращи елементи във влакчето на ужасите. Така чрез смеха и забавлението, ще можем да се преборим с такива все още натрапващи ни се сенки от миналото. Май.

Няма да коментирам, защо съм против съществуването на този паметник. Правил съм го не един и един път. Само ще добавя, че стореното от „българския Banksy” надхвърли тесните рамки на идеологизмите и политическите аргументи, с които боравеха както защитниците, така и противниците на Паметника и премина  на полето на хумора –категория имагинерна за много железни глави и от двете страни.

И да си признаем откровено. Стореното наистина си беше чисто оскверняване... Но не от рода на грубите предишни драсканици, а оскверняване някак свежо :) и поднесено по един изненадващ начин, който накара хиляди софиянци да посетят мястото, за да се щракнат за спомен преди онези железари от младежкото БСП да хукнат да го почистват.

Всъщност осквернен или не, дреме ми на шмайзера за Червената армия...




Гласувай:
38



1. eksplozia - в събота следобед имах късмета да мина точно от тази страна на паметника
20.06.2011 13:51
и да изпадна в захлас от оригиналната идея на неизвестния творец! Браво на него, браво и на теб за текста!
цитирай
2. анонимен - Ако с подобно естетическо чувство и цветова хармония
20.06.2011 14:07
се поработи и върху останалата, ВЪРХОВАТА част на паметника, аз съм съгласен, или по-точно също ще се боря срещу неговото преместване от сегашното му място.

Защото, ако това стане, Лувърът, Прадо, Музеят на мадам Тюсо, Ермитажа и всички останали известни музеи в цялия свят ряпа да ядат ... :)
цитирай
3. haralanov - Идеята е добра...
20.06.2011 14:53
И е наистина в крак с времето.
Руските окупатори си заслужават художествената гротеска!
цитирай
4. antikom - Ако наистина сме свободни хора и свободен народ...
20.06.2011 15:46
Няма никакво място в центъра на София,паметник на армия окупирала България през 1944г.!
цитирай
5. andrei - Какво толкова е осквернено?
20.06.2011 17:01
Един пошъл монумент на окупатора!Хайде освестете се поне малко...В кои страни издигат подобни символи на окупатори и откровени поробители?Къде остана великият Ви патриотизъм!Ура-патриоти от кръчмата...
цитирай
6. hatanasov - Току що кметицата...
20.06.2011 19:09
на София при Коритаров обяви, че това е посегателство върху обществено имущество?!
цитирай
7. cefulesteven - Аз си го тълкувам малко различно. Но ...
20.06.2011 20:09
Аз си го тълкувам малко различно. Но няма значение как. При всички случаи, обаче, не е обиден за когото и да е било. Виж, намирам го за тъжничък.

Но който и да е неизвестния...Това е голям артист, а пърформанса е висока класа.

Комиксовите герои като онези, които някои намират за окупатори, други за освободители. При всички случаи част от съзнанието на една епоха. Насложена върху основите на друга...

Спирам дотук, но това не е, не е случаен човек.
цитирай
8. orlinpetkov - Юрка, по начина по който го казваш ...
20.06.2011 20:32
Юрка, по начина по който го казваш даже ми харесва, и, и най-важното наистина е е "свежо" оскверняването. Някак си с чувство и разбиране.
цитирай
9. mamkamu - Извинявам се!
20.06.2011 21:06
анонимен написа:
Пак ще го напиша,а подлеца може пак да го изтрие!Да се радваме и наслаждаваме на американския паметник,символизиращ тоталното разрушаване на София с близо 50,000убити невинни хора!


Поради някакъв незнаен бъг в сайта на блог.бг анонимните коментари просто изчезват след известно време, за което се извинявам. И това е така вече няколко месеца. Нямам никаква вина за това.

АЗ КОМЕНТАРИ НЕ ТРИЯ, ДОРИ КОГАТО СА ОБИЖДАЩИ ИЛИ ОТКРОВЕНО ТЪПИ!!!
цитирай
10. mamkamu - :)
20.06.2011 21:07
eksplozia написа:
в събота следобед имах късмета да мина точно от тази страна на паметника
и да изпадна в захлас от оригиналната идея на неизвестния творец! Браво на него, браво и на теб за текста!


Благодаря. Аз по-скоро се забавлявах, докато го писах :)
цитирай
11. mamkamu - :)
20.06.2011 21:08
andreshko написа:
се поработи и върху останалата, ВЪРХОВАТА част на паметника, аз съм съгласен, или по-точно също ще се боря срещу неговото преместване от сегашното му място.

Защото, ако това стане, Лувърът, Прадо, Музеят на мадам Тюсо, Ермитажа и всички останали известни музеи в цялия свят ряпа да ядат ... :)


Ами, да :)))
цитирай
12. mamkamu - Да
20.06.2011 21:09
haralanov написа:
Идеята е добра...
И е наистина в крак с времето.
Руските окупатори си заслужават художествената гротеска!


Естествено! Не може да издигаш паметник на окупатора, камо ли венци да поставяш на него...
цитирай
13. mamkamu - :)
20.06.2011 21:10
antikom написа:
Ако наистина сме свободни хора и свободен народ...
Няма никакво място в центъра на София,паметник на армия окупирала България през 1944г.!


Въпросът тук е: Ние свободен народ ли сме :)))
цитирай
14. mamkamu - Да...
20.06.2011 21:14
andrei написа:
Какво толкова е осквернено?
Един пошъл монумент на окупатора!Хайде освестете се поне малко...В кои страни издигат подобни символи на окупатори и откровени поробители?Къде остана великият Ви патриотизъм!Ура-патриоти от кръчмата...


Напълно съм съгласен! Зависи обаче от гледната точка... По принцип всяко посегателство върху паметник си е вид оскверняване. Друг въпрос е дали въобще този паметник му е мястото в нашата страна...
цитирай
15. mamkamu - Ами...
20.06.2011 21:16
hatanasov написа:
Току що кметицата...
на София при Коритаров обяви, че това е посегателство върху обществено имущество?!


Ами аз като слушах и Вежди, въобще не останах изненадан от мнението на кметицата.
цитирай
16. mamkamu - :)
20.06.2011 21:20
cefulesteven написа:
Аз си го тълкувам малко различно. Но няма значение как. При всички случаи, обаче, не е обиден за когото и да е било. Виж, намирам го за тъжничък.

Но който и да е неизвестния...Това е голям артист, а пърформанса е висока класа.

Комиксовите герои като онези, които някои намират за окупатори, други за освободители. При всички случаи част от съзнанието на една епоха. Насложена върху основите на друга...

Спирам дотук, но това не е, не е случаен човек.


Ти естествено претегляш художествения замисъл на обекта и сиволите, които той носи. Аз обаче, като един просто устроен човек, го избивам, както почти винаги на политика :)))
цитирай
17. mamkamu - :)
20.06.2011 21:23
orlinpetkov написа:
Юрка, по начина по който го казваш даже ми харесва, и, и най-важното наистина е е "свежо" оскверняването. Някак си с чувство и разбиране.


Радвам се, че ти харесва... Наистина това е сътворено с чувство за разбиране :)
цитирай
18. mamkamu - ОК
20.06.2011 21:28
анонимен написа:
Така да бъде!Приемам извиненията,като същевременно и аз се извинявам,че Ви обидих!Редно е,обаче за такива изтривания да се сигнализира по-навреме за да не се получават такива гафове!


Ще Ви цитирам, защото само така коментарът Ви ще остане. Вярвам, че може да спорим цивилизовано...

За в бъдеще под всеки мой пост ще сигнализирам за тази неприятна възможност.
цитирай
19. mamkamu - !!!
20.06.2011 22:24
анонимен написа:
България съвсем не е била демократична държава преди 9.09.1944. Това го пише във всички енциклопедии,при това западни! Благодарение на Съветската Армия България е единствената страна от хитлеристката коалиция,която не изгуби и един квадратен сантиметър от територията си! От Съветската Армия не загива нито един българин! Но от англоамериканските бомбардировки загиват 1828 души и 12 000 сгради са разрушени!И днес в София има паметник на американските УБИЙЦИ! И вие сте горди от това??? Бай Ганьо цяла вечност си е бил Бай Ганьо и марсианци да дойдат пак ще си останете ограничени и промити мозъци!!!



Аз въобще не казвам, че България е била демократична държава преди 9-ти. Напротив. Сменихме едно авторитарно управление с друго. Явно си мислиш, че след като съм против съществуването на паметника, значи съм загубил чувството си за историчност... Думите ти ми намирисват на един черно-бял поглед към света, от който аз бягам откакто се помня!

Айде със здраве :)
цитирай
20. mamkamu - Именно...
20.06.2011 22:32
анонимен написа:
fact
Колкото по-далече от Русия, толкова по-близо до цивилизацията.


Именно!!! Факт!
цитирай
21. dolsineq - Има толкова много сиви стени за р...
20.06.2011 22:43
Има толкова много сиви стени за разкрасяване в София, пък и не само там. Гавра си е така да се постъпва...
цитирай
22. анонимен - Хрумването е много оригинално.
20.06.2011 22:53
Така или иначе, дойде като следствие на дебата, който бе повдигнат наистина сериозно от инициаторите за преместването на ПСА другаде - например в Димитровград, където го искат за музей на комунизма.
Не можеше да не е сериозно, след като на първия ни митинг червена паплач крещеше за лагери и смърт.
Но сега, след публичната подигравка (а това за ненормалниците комунисти е страшно кощунство срещу техиня идол), идолът стана обиновен предмет и с него може да се направи каквото си искаш. Сега можем да се посмеем. От сърце. И да им гледаме сеира.
цитирай
23. lado - Скверното не можеш оскверни! (Ладо ...
20.06.2011 22:57
Скверното не можеш оскверни! (Ладо Прутков)
Всяка намеса го облагородява! (първо следствие)
Лично аз съм възхитен от въздействието на обновения истукан. Без тези комиксови " герои" да са ми били любими. И те са празни откъм съдържание, както и изнасиления паметник. Те затова са си еша!
Поздрави!
цитирай
24. анонимен - Съвсем прави сте. В недемократичното Царство България
20.06.2011 23:29
mamkamu написа:
анонимен написа:
България съвсем не е била демократична държава преди 9.09.1944. Това го пише във всички енциклопедии,при това западни! Благодарение на Съветската Армия България е единствената страна от хитлеристката коалиция,която не изгуби и един квадратен сантиметър от територията си! От Съветската Армия не загива нито един българин! Но от англоамериканските бомбардировки загиват 1828 души и 12 000 сгради са разрушени!И днес в София има паметник на американските УБИЙЦИ! И вие сте горди от това??? Бай Ганьо цяла вечност си е бил Бай Ганьо и марсианци да дойдат пак ще си останете ограничени и промити мозъци!!!



Аз въобще не казвам, че България е била демократична държава преди 9-ти. Напротив. Сменихме едно авторитарно управление с друго. Явно си мислиш, че след като съм против съществуването на паметника, значи съм загубил чувството си за историчност... Думите ти ми намирисват на един черно-бял поглед към света, от който аз бягам откакто се помня!
Айде със здраве :)

чрез свободни избори през 1940 г. тогавашното БКП е спечелило 10 депутатски места.Направо е било тирания.
цитирай
25. xloranphyl - катанчо, к'во пищиш? Бегай да се ...
20.06.2011 23:41
катанчо, к'во пищиш?
Бегай да се кланяш на новите Идоли, човекът се е подиграл не с паметника, а с теб!
Но сарказмът е толкова очебиен, че ти не можеш да го възприемеш...
цитирай
26. анонимен - По принцип не отговарям на детските ти коментарчета, но в случая ти предлагам да
21.06.2011 00:17
xloranphyl написа:
катанчо, к'во пищиш?
Бегай да се кланяш на новите Идоли, човекът се е подиграл не с паметника, а с теб!
Но сарказмът е толкова очебиен, че ти не можеш да го възприемеш...

притичаш и да оближеш шпагина на Освободителя. Знам, че обичаш.
цитирай
27. xloranphyl - катанчо, к'во пищиш? Бегай да се ...
21.06.2011 00:42
katana написа:
xloranphyl написа:
катанчо, к'во пищиш?
Бегай да се кланяш на новите Идоли, човекът се е подиграл не с паметника, а с теб!
Но сарказмът е толкова очебиен, че ти не можеш да го възприемеш...

притичаш и да оближеш шпагина на Освободителя. Знам, че обичаш.

Моя коментар е детски?
А как ще наречеш твоя контра-коментар?
Хлапетата в Градската имат по-богато въображение от тебе...
Много плоско, направо ме затапи!
Мисля, че не можеш да разбереш случката поради инфантилност ,плиткоумие и първосигналност.
цитирай
28. solinvictus - Този фен на комикците тря презид...
21.06.2011 00:47
Този фен на комикците тря президента да му даде най малко "Стара Планина" щото преди няколко дни русняците казали за архива ни че е "трофейна плячка" и баш камунягите пропуснали срока през 1994 -5 год. Те кат саветски поданици не се интересуват от него!
Така ,че тоя памятник да го пратят на сърбите в Белград те ии без това не са мого благодарни на 2 пъти освободителите им...Да го инсталират по близо до трабата (газовата...)

Рисунката е добра хехехе пипната е професионално и добре обмислена!
Русняците са заповядали на станишев веднага да грабват кофите и почват да търкат тая сволачь!!!хахахахаха
цитирай
29. nicodima - За мен това е културен феномен, който прескочи сполучливо гаврата...
21.06.2011 06:47
Но въпреки че и на мен ми трепна радостно душата и се посмях, се замислих над текста на stoineff и си помислих дали наистина подтекстът, който носят изрисуваните фигури, е точно такъв - смяната на мечтата на Маркс с Американската мечта... Въпреки че не ми се вярва точно такъв да е бил замисълът...
цитирай
30. bloger - Товарищи от свех стран, соединя...
21.06.2011 08:06
Товарищи от свех стран, соединяйтесь! Есть водка для всех!


Я не понимаю почему мой памятник вы хочите разрушите?
А если я буду послать Красная армия его востановит, что вы сделаете?
Наздаровья!

Газпром ест для всех, ни ривите, мужики!

цитирай
31. bloger - Девушка, ты понимаеш что написала?
21.06.2011 08:07
nicodima написа:
Но въпреки че и на мен ми трепна радостно душата и се посмях, се замислих над текста на stoineff и си помислих дали наистина подтекстът, който носят изрисуваните фигури, е точно такъв - смяната на мечтата на Маркс с Американската мечта... Въпреки че не ми се вярва точно такъв да е бил замисълът...

цитирай
32. jedi - :(
21.06.2011 08:48
Днес, рано-рано, посред тъмни доби, са го измили с пароструйка мижитурките!
цитирай
33. nicodima - По-важно е ти какво си разбрал! Този спам го има по повечето блогове с постинги по темата...
21.06.2011 09:05
"bloger - Девушка, ты понимаеш что написала?"

Добре е да не ти се обръща внимание...
цитирай
34. solinvictus - Товарищи от свех стран, соединя...
21.06.2011 09:43
bloger написа:
Товарищи от свех стран, соединяйтесь! Есть водка для всех!


Я не понимаю почему мой памятник вы хочите разрушите?
А если я буду послать Красная армия его востановит, что вы сделаете?
Наздаровья!

Газпром ест для всех, ни ривите, мужики!



Твой памятник нада берьот и уехаеш немедленна как разярений глигань!Да игуаль с Червеная или Зельоная армия!
Понимаешь подругьие!
Етот паметники если уан недорузомении у Болгарии,разумешь?
цитирай
35. анонимен - Изчистили са го!!!!!! С наши пари!
21.06.2011 10:44
Било забранено да се цапат паметници. Специално, паметници на освободители, крадци и убийци! Но снахи на убийци могат да се кандидатират за надпартийни президенти. Леле, Българийо!
цитирай
36. vencivaleri1951 - Може ли едно оскверняване да бъде "свежо" и може ли подобно "освежаване" да се случи във Виена или Берлин?
21.06.2011 11:08
И на двата въпроса може да се отговори с твърдо не. Аргументите , че Видите ли в България не е загинал нито един солдат , а България е била по това време/от няколко дни/ неутрална са неубедителни. България става неутрална , но пропуска немски военни подразделения изтеглящи се от Източния фронт които по късно се прегрупират с други подразделения в Централна Европа и се бият срещу руснаците/включително и срещу нашите войници/. Това не е неутралитет. Тъй като авторът претендира за историчност бих му предложил да погледне документалните кадри от отова време на две събития. Посрещането на българската войска при анексирането от нас на Южна Добруджа и посрещането на Червената армия през септември 44та. Едва ли ще се намери някаква разлика. Идвете армии са посрещнати като свои ...с цветя и радост . Архивите не лъжат господа!!! Еднозначен би бил и отговорът при един реверендум/за и против паметника/ и в днешно време. От такъв референдум итициаторите за събаряне на монумента бягат като дявол от тамян. Имало било решение на СОС и точка. Преведено значи...Антоан Николон и компания са решили, а тъпият български народ да го духа. /Кой е и какво направи въпросният Антуан за София всички знаем/ Да погледнем също и прагматично на въпроса. Всеки знае каква почит изразяват руснаците към войниците си от ВСВ. Всяко посетанелстно към паметта им/на солдатчетата/ го приемат много лично/малко са семействата не дали жиртви във войната/ В Прибалтика и в Грузия /под аплаузите на Запада/, го направиха ... Смятате ли обаче, че безработицата над 20% в Прибалтика и около 50% в Грузия е случайна. Смятате ли , че е целесъобразно да се сритаме с най големия си инвеститор само да угодим на янките и някакъв инициативен комитет. Накрая ето някои имена които стоят зад идеята срещу паметника. Иво Инджев-съветски възпитаник, потомствено ченге/мама, тате и аз.../ ; проф Иванов-председател на Атл клуб-съветски възпитаник, син на зав отдел на ЦК на БКП, Огнян Минчев-асистент в катедра научен комунизъм при СУ, Дайнов-съветски възпитаник, по късно работещ в АОНСУ, Красен Станчев/като Дайнов/ ...Това са главно лицата които застават зад всяка антируска идея. За повечето от тях далаверата е ясна/ Сорос на доста от тях е дал някакъв институт, фондация.../, но Вашата драги ми авторе и коментатори каква е???
цитирай
37. solinvictus - Съветската армия е окупационна. И ...
21.06.2011 11:36
Съветската армия е окупационна.И руснаците си го казват директно :
За да се сдобиеш с "трофейна плячка" не е съюзническа операция!
Другите тези са ала-бала!

Кои стоят за запазването на тези съветски паметници?
Къде са подобните им в Австрия,Унгария,Сърбия,Македония,Румъния,Полша ,ако има ,те в такива размери ли са и в центъра на столиците ли им са?

Може да се премести според мен в Димитровград символът на комунистическото строителство-изграждането на всички тези химически заводи и фабрики си е руска глупост въведена от техните "леви ръце"
Там може да им направят един тематичен парк "Дружба от векове и за векове" и там да ходят на поклонение всички интербригадисти,интернационалисти,коминтерновци,сталинисти,димитровци,комсомолци и всех благодрственаях болгароская камунистическая инетлегинциях!

А ние ще ходим в техните лагери(концентрационни) да гледаме колко са били хуманни и човеколюбиви!
цитирай
38. bapha - a ако го хванат, ще го съдят!!!
21.06.2011 11:57

и затова: АЗ БЯХ :)

http://sotyricon.blogspot.com/2011/06/blog-post_20.html?spref=fb
цитирай
39. zabunova - Някъде бях прочела, че човечест...
21.06.2011 12:12
Някъде бях прочела, че човечеството се разделя със своето минало със смях!
цитирай
40. vencivaleri1951 - за 37
21.06.2011 12:52
Във всички изредени страни/ в Румъния не знам къде е, но ной вероятно има/ има паметници на СА. Размерът както казва по добрата половинка от нас/човеците/ няма значение:) И в Берлин, и във Виена са на централно място, но въпросът не е в това, а как би било оценено едно такова действие /събаряне/ сега. Никой не отрича, че СССР ни обяви война. Въпросът е защо. Не бяхме ли ние съюзници на Хитлер, не бяхме ли окупирали територии в Гърция, Югославия под благосклонния поглед на Вермахта. Не пропуснахме ли през територията си/август 44та/ бягащите от източния фронт немци за да се прегрупират. Не направиха ли "леж" в сръбско тези войскови части. По късно не се ли би срещу тях и българска армия. Накрая след като си толкова пунктуален не бе ли именно съветската армия която запази територията ни. Да, да...Не се учудвай. Именно Молотов казва, че териториалната цялост на България не понадлежи на коментар./ при мирните преговори Франция, Англия...искат жестоки териториални санкции срещу страната ни./ Думите на съветския външен министър едва ли биха имали такова значение , ако съветската армия не беше в центъра на Европа/част от нея минала и през България/. Така, че има за какво да бъдем благодарни на солдатите. Макар и косвено запазиха териториалната ни цялост. За сведение България е единствената страна съюзник на Хитлер която не само запази територията си но я и увеличи/ признат ни беше анекса на Добруджа/ Нали не смяташ, че това са ни го осигурили братята ни от Лондон и Вашингтон. Те ни осигуриха едни фоерверки над София и малко над Пловдив. Виж на тях паметник може::(((( Накрая искам да ти напомня драги, че в руския език има падежи. Незнанието им прави изсказа безсмислен и жалък...
цитирай
41. solinvictus - Знам, че има ама не са така внушит...
21.06.2011 14:13
Знам ,че има ама не са така внушителни и да заемат толкова голяма "благодарност"
Естествено ,че скриваш повечето информация.България окупира своите етнически граници които преди войната никой от братьята не и гарантира нито русняците ингилизите или френчовете ,само гитлера!
Това че българите не се бият срещу руснаците на източния фронт за разлика от другите изброени НЕ съм чул благодарствени речи от русняшки политикани!
Тези паметници са осеяли цяла България за радост на интербригадистите ,които по руска заръка създадоха "македонянска" нация и сътвориха "възродителният " процес.
След войната руснаците чертаят границите удобни за тях така ,че тия приказки за някакви бонуси за българите са кьорфишеци!

Политиката на чърчил за България е пословично омразна.Щом е стигнал до извода да унищожава мирното население за да не работи във военните фабрики защото яловите им бомбадировки до нищо не довеждат или по скоро личната му драма от ПСВ го правят изрод в човешко лице!
Руснаците не носят прогрес ,а регрес!Не могат да ни бъдат никакви примери пък и те са неблагодарници!
Сега да видим какво са казали преди войната ,нали щели да ни дават нам колко си странници от откраднатия архив с помощта разбира се на нашите камунисти!
Те са си свикнали да ни крадат история ,книги,документи и т.н.

п.п. на кой му пука какво има в руския език?
цитирай
42. germantiger - ...
21.06.2011 14:27
Забелязах, че писалите коментари споменават паметника във Виена, то и гробище има там пак на тия съветските изнасилвачи - разказва се, че ок. 150 000 виенчанки са изнасилени от съветско-руския мужик.

Апропо паметника във Виена и сталинския площад е бил "нападнат" след изтегляне на съветските убийци, паметника разрушен, но впоследствие възстановен - разказват, че и съветската страна в онези години е дала "бая пара" за да има "права" върху съградения отново паметник. Съжалявам че, не съм се интересувал каква е точно истината и какво е правното основание да се въздигне пак итн.

Това не ме интересува в детайл, защото и в детайл и в рамка знам идеално тази истина - съветската армия (каквато става с указ от февруари 1946г.), всъщност Работническо-Селската Червена Армия е армия убивала, насилвала и грабила цивилно население в Европа! Това ми е достатъчно, за да плюя върху всеки неин паметник или мемориал!
цитирай
43. lado - Четете,бре!
21.06.2011 15:07
Скверното не можеш оскверни! (Ладо Прутков)
Всяка намеса го облагородява! (първо следствие)
цитирай
44. solinvictus - Скъпи ми solinvictus, "не е ...
21.06.2011 15:12
анонимен написа:
Скъпи ми solinvictus, "не е така внушителен" е човечеца, непознаващ добре историята и неуважаващ другите. Българска фашистка бригада (над 1 000 човека) е воювала на източния фронт срещу Съветската армия. България е снабдявала Германия не само с луканка и сирене.


Виждам че си чел само история на бекапето !Даже и да е имало някакво такова формирование за което казваш ,къде са ПАМЕТНИЦИТЕ на излъганите от русняцте българи отишли да се бият в испания да защитят тяхната фалшива идеология?
Мисля че са повече от 1000.
Срещу тези 1000 (предполагаеми) стоят почти 35 000 жертви български войничета,стоят също и над 30 000 жертви на народният съд под вещото ръководство на руските кагебисти,а другите които изчезнаха безследно даже е нямало и снароден съд,интернираните ,избитите в лагерите и не малка част която е принудена да напусне Родината си заради някакви "каскети".

Ти за коя история твърдиш ,че я познаваш ?
Тази за която ти говоря е българската а не на някакви квазипартийни измишльотини!
Следвоенният терор у нас е продължил почти 25 години и е ликвидирал всякакви наченки на интелегенция и хуманни науки!
Следващите години са вече като на автопилот ...САМОцензурата е по гадно и от берия!
цитирай
45. luben - една супер свежа статия по въпроса - може да сте я чели, но ако не...
21.06.2011 15:29
http://love4today.blog.bg/regionalni/2011/06/20/hiliadi-grajdani-polojiha-cvetia-pred-pametnika-na-komiks-ge.768644
цитирай
46. luben - . . . ст. За сведение България е ед...
21.06.2011 15:34
vencivaleri1951 написа:
...ст. За сведение България е единствената страна съюзник на Хитлер която не само запази територията си но я и увеличи/ признат ни беше анекса на Добруджа/ Нали не смяташ, че това са ни го осигурили братята ни от Лондон и Вашингтон. ...


незнанието е наистина тъжна работа. Основната заслуга за анекса на Добруджа е на Хитлер. Да му издигнем паметник? А? Русия и останалите страни нямат нищо против анекса, поради неутралността на България и желанието им да запазят добри отношения с нея. Но основният натиск да се върне Добруджа е на Хитлер, заедно с умелата българска дипломация по онова време с всички страни! Та ... за незнание по-добре някои хорица да не споменават. Или да вдигнат паметник на австрийския комплексар, запалил втората св война...
цитирай
47. анонимен - На мен ми омръзна да чета едно и също от едни и същи хора
21.06.2011 16:39
Как пък не научиха нещо друго! Как не се престрашиха и не казаха, абе вярно е, Германия нанесе превантивен удар. СССР се е готвил за агресия.Не,не и не! Едно си баба знае, едно си бае. Винеги в България е имало хора, които са готови да оближат всеки чужд задник /и да намерят опраддателни основания за това/, щом са получили облаги. Казва се Пета колона.
цитирай
48. vencivaleri1951 - Смяташ ли , че не знам кога и с чия помощ анексираме Добруджа.
21.06.2011 17:27
luben написа:
vencivaleri1951 написа:
...ст. За сведение България е единствената страна съюзник на Хитлер която не само запази територията си но я и увеличи/ признат ни беше анекса на Добруджа/ Нали не смяташ, че това са ни го осигурили братята ни от Лондон и Вашингтон. ...


незнанието е наистина тъжна работа. Основната заслуга за анекса на Добруджа е на Хитлер. Да му издигнем паметник? А? Русия и останалите страни нямат нищо против анекса, поради неутралността на България и желанието им да запазят добри отношения с нея. Но основният натиск да се върне Добруджа е на Хитлер, заедно с умелата българска дипломация по онова време с всички страни! Та ... за незнание по-добре някои хорица да не споменават. Или да вдигнат паметник на австрийския комплексар, запалил втората св война...


Аз просто казвам, че всички сателити на Хитлер губят територии след войната. Единствена Б-я не губи, а дори и оставят анекса въпреки, че и англичаните, и французите по време на мирните преговори искат ужасяващи териториални санкции, граничещи почти с ликвидирането ни като държава. Не е трудно да се досетим/ако дори не сме чели материалите по преговорите/ кой ни защитава в случая и защо успява. Основната причина поради която СССР в онзи момент е незаобиколим е това, че Червената армия е в центъра на Европа и при това много силна. Припомнете си как Русия през 90те/с грохнала и деморализирана армия/ не можа да защити Югославия и последната бе разпарчетосана. За наш късмет през четирдесетте нещата не стояха по подобен начин и за това смея да твърдя, че солдатите запазиха територията ни непокътната въпреки участието ни във войната на страната на Хитлер.
цитирай
49. анонимен - Документите и аз твърдим, че заблуждаваш.
21.06.2011 17:49
vencivaleri1951 написа:
luben написа:
vencivaleri1951 написа:
...ст. За сведение България е единствената страна съюзник на Хитлер която не само запази територията си но я и увеличи/ признат ни беше анекса на Добруджа/ Нали не смяташ, че това са ни го осигурили братята ни от Лондон и Вашингтон. ...

незнанието е наистина тъжна работа. Основната заслуга за анекса на Добруджа е на Хитлер. Да му издигнем паметник? А? Русия и останалите страни нямат нищо против анекса, поради неутралността на България и желанието им да запазят добри отношения с нея. Но основният натиск да се върне Добруджа е на Хитлер, заедно с умелата българска дипломация по онова време с всички страни! Та ... за незнание по-добре някои хорица да не споменават. Или да вдигнат паметник на австрийския комплексар, запалил втората св война...

Аз просто казвам, че всички сателити на Хитлер губят територии след войната. Единствена Б-я не губи, а дори и оставят анекса въпреки, че и англичаните, и французите по време на мирните преговори искат ужасяващи териториални санкции, граничещи почти с ликвидирането ни като държава. Не е трудно да се досетим/ако дори не сме чели материалите по преговорите/ кой ни защитава в случая и защо успява. Основната причина поради която СССР в онзи момент е незаобиколим е това, че Червената армия е в центъра на Европа и при това много силна. Припомнете си как Русия през 90те/с грохнала и деморализирана армия/ не можа да защити Югославия и последната бе разпарчетосана. За наш късмет през четирдесетте нещата не стояха по подобен начин и за това смея да твърдя, че солдатите запазиха територията ни непокътната въпреки участието ни във войната на страната на Хитлер.

Границите на следвоенна Европа са разпределени в Ялта. Връщането на Ю. Добруджа и потвърдено и от други Велики сили.
Ще кажа още,че солдатите са се държали много зверски в окупираните от тях територии.Моля все пак да ми отговориш,от кого са освобождавали страни като Литва, Латвия,Естония,Финландия, Бъл
цитирай
50. lado - "Аз просто казвам, че всички ...
21.06.2011 19:25
"Аз просто казвам, че всички сателити на Хитлер губят територии след войната. Единствена Б-я не губи, а дори и оставят анекса въпреки, че и англичаните, и французите по време на мирните преговори искат ужасяващи териториални санкции, граничещи почти с ликвидирането ни като държава. Не е трудно да се досетим/ако дори не сме чели материалите по преговорите/ кой ни защитава в случая и защо успява."
Стига, бе, ВенциВалери! Просълзих се! Но пък се запитах дали рашките не са имали различни цели и причини за поведението си. ( подозираната от тебе хуманност и обич към нацията ни от тяхна страна я изключвам)
цитирай
51. solinvictus - Целта и мечтата на Пьотр Велики е ...
21.06.2011 20:13
Целта и мечтата на Пьотр Велики е почти постигната .Русняците са в центъра на Европа .........е само дето ЧМ не е още вътрешно , но паживьом па увидем!
цитирай
52. vencivaleri1951 - Аз не споря, че са си гонили интереса Ладо
22.06.2011 00:29
lado написа:
"Аз просто казвам, че всички сателити на Хитлер губят територии след войната. Единствена Б-я не губи, а дори и оставят анекса въпреки, че и англичаните, и французите по време на мирните преговори искат ужасяващи териториални санкции, граничещи почти с ликвидирането ни като държава. Не е трудно да се досетим/ако дори не сме чели материалите по преговорите/ кой ни защитава в случая и защо успява."
Стига, бе, ВенциВалери! Просълзих се! Но пък се запитах дали рашките не са имали различни цели и причини за поведението си. ( подозираната от тебе хуманност и обич към нацията ни от тяхна страна я изключвам)


Този път обаче за щастие съвпада с нашия./има случаи когато не съвпада/ Мисълта ми беше, че те/ Съветите/ общо взето постигат на мирните преговори това което искат. Създават си буферна зона с около 80 млн население, оставят в центъра на Европа около милион солдати... От този момент Съветите стават незаобиколим фактор в световната политика. Това го дължат/колкото и цинично да звучи/ не на блестящата си интелегенция която безусловно имат, а на незнайните солдатчета. Така, че тези солдатчета и без да са воювали в България косвено запазиха територията ни.
цитирай
53. vencivaleri1951 - Катана, къде съм казал, че освобождават някого през ВСВ.
22.06.2011 00:53
Те са си срасявали страната, и естествено е като победители да си вземат своето. Обзавеждат се с буферна зона/по горе го писах/ от близо 80млн население. Да това е договоряно в Ялта, но е договорено окончателно на мирните преговори след войната. Не вярвам там/в Ялта/ да са договаряли анекса на Добруджа:))), а и оспорваш ли фактът, че на преговорите французи и Англичани искат териториялни/при това жестоки/санкции срещу България. Колкото до Прибалтика я попрочети малко за нея. Колко години Прибалтийските държави/без Финландия/ са суверенни. Ще ти кажа от Бресткия мир до Пакта Молотов-Рибентроп. Ще ти кажа и нещо друго. Именно Прибалтика прави 17та година, а и няма как да е иначе. Там и отчасти Москва имат що годе условия за проникване на социалистически идеи. Там е и столицата на Русия. Да си чувал за латишките стрелци, Кой охранява Кремъл в началото...Накрая погледни първите списъци на ЦК и комисарите. Ще видиш, че като относителен дял прибалтийците са далеч по добре представени от руснаците. Бият ги само евреите. Така, че драги ми Катана много спорно е кой е насадил комунизъма в империята. Въввсеки случай толкова малко руски имена виждаме отначало в комисариата, че си струва да погледнем и в друг аспект нещата. Мен често ме е напушвал смях на грузинците. Те тръбят как са били под руски ботуш, сякаш не знаят, че половината от времето в което съществува СССР начело е стоял грузинец, с целия си антураж от грузинци около него. Горе долу така стоят в началото нещата и с прибалтийците.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9460712
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол