Прочетен: 21011 Коментари: 15 Гласове:
Последна промяна: 05.03.2009 13:49
Колко рядко се замисляме какво всъщност стои реално зад новинарските съобщения за въоръжени конфликти в отдалечени краища на света. Редовно слушаме за кървави сблъсъци между проправителствени сили и бунтовници в Дарфур, но малцина знаят или изобщо си дават сметка къде се намира това място. Историята на конфликта между палестинците и Израел е толкова дълга и вече дотолкова ни се струва преекспонирана, че като че ли изобщо не й обръщаме внимание. В новините от Ирак май започна да се набляга главно на това дали и колко жертви са дадени от състава на коалиционните сили. А цивилното население е само статистика зад цифрите на убитите и ранени след поредния самоубийствен атентат. За съжаление същото е и по много други места на планетата, където има войни. Повечето от които са в Африка.
Днес, докато преглеждах новините, попаднах на тази ужасяваща снимка на дете-жив скелет.
Направена е от фотограф на Ройтерс в болница в Могадишо, Сомалия, Датира от 9 февруари 2008 г., сиреч от преди няколко дни. Отчайващата картина е нагледен резултат от безконечните битки между съперничещи си милиции, ислямистки бунтовници и въоръжени сили на временното правителство. По този начин е предизвикана една от най-бруталните и жестоки човешки катастрофи за последните години. Това е едно от многото грозни лица на войната - глад, мизерия, нищета и жестокост. Има отговорни, но няма кой да им потърси отговорност. Много отчаяни хора, живеещи сред страха и ужаса на войната, разчитат на т.нар. световна общественост да предприеме нещо за тяхното спасение. Уви, нея обаче я няма. А я няма, защото световната общественост е просто един кух термин.
11.02.2008 16:43
Ot 7 meseca sy w edno ot we4nospomenawanite mesta- Afganistan.
Swetownata ob6tnost e onowa prokleto ob6testwo,koeto oswen da pylni djobowete si i da podkrepq po wseki wyzmojen na4in nespiraneto na konflikti onezi bez mozyk da promiwat ili uni6tojawat mozyka na ostanalite - ni6to drugo ne e.
Nai-groznoto lice na woinata e da iztrie6 4owe4nostta ot mozyka i na obiknowenite hora.
Napywat se, prestruwat se, pryskat nqkakwi pari za predmediite i wse naprazno kato 4owe6ki rezultat, no ne i kato finansow za tqh.
Naprawete si smetka - dori afganistanskite telewizii prawqt powe4e ot mnooooogo ske4owe, pokazwaiki maniera na rabota - ajde toq proekt ako e ok, za sledwa6tiq 6te dleim powe4e pari...
Az najiwo wijdam ne towa - po-lo6o - razdawat se razni pari za gluposti ili za ni6to.Primer - wmesto da izmislqt na4in da syzdadat rabota, te im dawat pari za ni6to. Posle nie o4akwame woinata da swyr6i - nqma. za swetownata ob6tnost e udobno (kupi6ta pari, koito niki nqma kak da prosledi za kakwo sa pohar4ili), kupi6ta droga, 4e i otkakto sa omirotworiteli, wnesoha po-ka4estweni semena...nito mestnite, koito oprawdawat wsi4ko s woinata, a wsy6tnost im hareswa, za6toto cql swqt im sluguwa, 4e i pari im dawa...
Imame kolega ot Uganda.
naoloko woini sy6to i wse edno i sy6to se powtarq...
а споделеното от Анонимен 2 - потресаващо...
12.02.2008 11:03
Да, ама куп неща в къщи са направни от пластмаса, а тя е направена от петрол. Автобусът, с който ходя на работа, пак гори нафта. Седя пред компютър, който е погълнал големи количества петрол.
Дразни ме, че и ние влязохме с тази международна игра. Количеството на леките коли в България от 1990 г. насам се е увеличило 8 пъти! Консумацията на петрол- не знам колко е. Заливаме си нивите и зеленчуковите градини с химикали. Станахме редовни потребители на безмислени лекарства, вижте само колко реклами на лекарства се въртят по телевизията.
Понякога си мисля, че ни отнеха човечността и нейните отражения- безплатно и общодостъпно образование, здравеопазване и социална сигурност. И ни хвърлиха в очите перални, фритюрници и тъпи шоу-програми по телевизията (обърнете внимание какво се върти по телевизията между 19.00 и 22.00 часа). Медиите ни карат постоянно да се страхуваме за утрешния ден, според тях престъпници ни дебнат на всеки ъгъл, цените щяли да растат, корупцията- също. Безработицата тепърва ще ни шиба повече. Ако нямаш пари ще бъдеш шибано нещастен и всички ще те унижават и т.н. ТОГАВА КОЙ ТИ МИСЛИ ЗА ТОВА КАКВО СТАВА НЯКЪДЕ МНОГО ДАЛЕЧ ОТ ТУК? Все пак тук на никой не му пука за собствените му сънародници, да не говорим, че спрямо различните от нас (турци, цигани и т.н.) се шири явна омраза.
Багера
http://xunap.hit.bg
Да, терминът "световна общественост" може и да е кух термин за някои, но за други е от жизненоважно значение. Без хората, изпълващи за добро или за лошо този термин със съдържание ние дори нямаше да подозираме за съществуването на ужас като онзи от снимката на Ройтерс.
"Няма ли кой да каже на горките донори да не дават никакви пари, защото с тях става само по-лошо: така се поддържа една корумпирана и развратена прослойка управляващи в България. Точно тази прослойка, която трявбва да се разкара по най-бързия начин..."
Та явно идеята на анонимен 2 е такава - ако въпреки безбрежните фондове, изляти на дадено място, нещата не просто не вървят, ами и стават по-зле, значи определено нещо в политиката не е както трябва.
той пише буквално следното - световната общественост е "onowa prokleto ob6testwo, koeto ... pylni djobowete si" от конфликтите в тези страни.
прочети го пак, и не мисля, че имаме нужда да го тълкуваме; достатъчно ни е просто да приемем казаното от анонимен 2 буквално.
13.02.2008 16:56
Всичко друго са празни приказки за псевдо комунизъм - равенство, братство - бла,бла. Няма такъв филм и не е нужно да има.
А иначе от скука всеки може да протестира срещу каквото си иска. Може даже единиа анонимен, вместо да ползва автобус да се засели в изоставената махала на някое асеновградско село, да не ползва електричество, пластмаса или каквото там си решеи - с две думи да си основе едно БГ братство на амишите и да е довоелн от живота. Па даже и средства от братята амиши отвъд океана може да получи за да стартира братството - все пак ще мисли като тях - или не това е международна общност.......
13.02.2008 18:59
14.02.2008 16:38
http://www.unicef.org/childalert/darfur
14.02.2008 17:52
Сравненията са ти неприемливи.
Разбира се, че можеш да платиш на някой и той да се съгласи да носи кашони. Никой не смята това за лошо.
Но никой няма да одобри ако плащаш на група клошари да убиват други клошари.
Не е човешко да плащаш на хора да се избиват едни други. Това е извън приетите мярки за добро.
Цитирам те:
" Без значение какви. В това обаче няма нищо лошо. В крайна сметка каква е разликата между плана Маршал и парите, които се изсипват по размирните места по света?" Ако се изсипват за мир и спасяване на хора, никой не е против. Въпросът е, че често се изсипват, за да се подкрепят различните фракции в една война и така тя да продължи вечно.
Не сте ли се замисляли защо страните които имат петрол са бедни (изключнеията са ОАЕ, Норвегия и Великобритания). Как така става, че страни като Ангола и Нигерия са ужасно бедни. В такива страни е много по-лесно да се добиват петрол и разни ценни природни богатства когато са в състояние на гражданска война или етнически конфликт. Наливат се пари, за да се трепят хората по-лесно. Щото от това очевидно се печели.
http://xunap.hit.bg
14.02.2008 18:07
Да не говорим за супер преднамереността, че е по-лесно да се добива петрол в държава с конфликти.
В крайна сметка какво казваш - анархия - няма политика и политически решения, защото всяко от тях е насочено срещу доброто на някое човешко същество, всички намеси на международни организации са ненужни и винаги отрицателни??
Опитвам се да кажа, че намирам за абсолютно нормално когато Ангола приема помощ от 1 мил. евро от ЕС за подпомагане развитието на институциите и те да бъдат развити точно по начина, по който ЕС иска. Ако в Ангола има партизани, които са против изхарчването на парите за развитието на институциите по начина, по който казва ЕС - тогава ЕС ще се стреми да избие тези партизани - нищо по-логично не виждам.
Естествено, че силната страна ще се опитва да налага мнение, било то силната страна да е България, ЕС, САЩ или ООН.
Ники
11.12.2010 17:45
..........без коментар..........